De stankoverlast in Helmond speelt nu al jaren een hele grote rol voor met name de bewoners van Brouwhuis en Rijpelberg. GroenLinks-wethouder Antoinette Maas en Raadslid Bert van Sas strijden hier al lang tegen. Met de bewoners samen, in samenwerking met de Omgevingsdienst en de Provincie. Eindhovens Dagblad: " Waar het kan, draagt GroenLinks-wethouder Antoinette Maas bij aan de strijd tegen de geurhinder, ook al gaat de provincie over toezicht daarop."

Wij blijven bovenop dit dossier zitten en hopen hier de komende jaren voorgoed een oplossing voor te vinden.

Hier zullen we een aantal linkjes plaatsen naar actuele berichten rondom deze problematiek.

Omroep BrabantBewoners klagen steen en been over de enorme stank in hun woonwijk
Onze Bert van Sas, gemeenteraadslid èn buurtbewoner in Brouwhuis, vertelt samen met andere buurtbewoners aan Omroep Brabant over de situatie met de stankoverlast in de stad. Al jaren houdt Bert zich bezig met dit probleem. En ja, het is weerbarstig, maar samen met de gemeente, GroenLinks-wethouder Antoinette Maas proberen zij er alles aan te doen om Den Ouden te dwingen tot maatregelen. De provincie is nu aan zet. GroenLinks Helmond blijft actief om dit probleem op te lossen.

EIndhovens Dagblad
Den Ouden moet snel met stankplan komen voor vestiging Helmond
Rechtbank: mestverwerker den ouden uit Helmond is terecht aangepakt