Afdeling

Groenlinks Helmond is de grootste partij van Helmond en is vertegenwoordigd in de gemeentepolitiek via het College van Burgemeester en Wethouders met twee  wethouders en via de gemeenteraad met zes raadsleden. Daarnaast via de verschillende commissies met de 6 raadsleden en 2 burgerleden.

Al sinds 1946 zaten er met regelmaat vertegenwoordigers van (voorlopers van) GroenLinks in de raad. Na magere jaren zonder vertegenwoordiging haalden we in 1998 weer twee zetels, in 2002 één,  en sinds 2006 twee. In 2014 had GroenLinks voor het eerst ook een wethouder in het college: Paul Smeulders. Na die periode behaalde GroenLinks de grote verkiezingsuitslag ooit en werden we de grootse partij van onze mooie stad. Paul Smeulders ging na deze termijn door als Tweede Kamerlid, maar niet voordat er een mooi nieuw coalitieakkoord lag voor de periode 2018-2022.

Linksbinnen:

Belangrijke onderwerpen worden voorbesproken in LinksBinnen. Daar kunnen de leden maandelijks meepraten over zaken die aan de orde komen in de Gemeenteraad.

LinksBuiten is bedoeld voor activiteiten op straat.

Meedoen? Meld je aan: email naar info@groenlinkshelmond.nl