In de eerste plaats hebben we veel waardering en respect voor de inzet van Antoinette Maas als fractievoorzitter en wethouder voor GroenLinks in Helmond in de periode 2014-2021. Zij zocht de verbinding in het belang van onze gemeente en werkte hard en integer op de onderdelen van haar wethoudersportefeuille. Ze kreeg veel voor elkaar en is daarvoor in brede kring geprezen.

Daarnaast hadden wij er begrip voor dat Antoinette in mei van vorig jaar het moeilijke besluit nam om te stoppen met haar functie als wethouder in Helmond. Als je aanvoelt dat het niet langer gaat, dan verdient zo’n besluit respect, in het belang van de gemeente Helmond en het belang van haarzelf en haar gezin.

De overige wethouders hebben er in gezamenlijkheid voor gekozen om de taken van Antoinette Maas niet te verdelen of over te nemen tot en met de komst van een nieuw college in 2022. Als GroenLinks Helmond hebben wij gezorgd voor bestuurlijke continuïteit met de voordracht van de ervaren wethouderskandidaat Andrew Harijgens. De gemeenteraad heeft ingestemd met de benoeming van Andrew Harijgens op 6 juli 2021.

Het is een persoonlijke keuze van Antoinette Maas om een half jaar na haar vertrek als wethouder van Helmond wethouder te worden in de gemeente Land van Cuijk. Kort voor haar benoeming op 3 januari jongstleden zijn wij als GroenLinks Helmond door Antoinette Maas over haar keuze geïnformeerd. Wij wensen Antoinette veel succes toe als wethouder in het Land van Cuijk.

Namens het bestuur van GroenLinks Helmond,

Wim Heres, voorzitter.