Antoinette Maas gekozen als lijsttrekker

Op woensdagavond 21 juni is Antoinette Maas unaniem gekozen als lijsttrekker namens GroenLinks voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Dit gebeurde tijdens een Algemene Ledenvergadering in Het Beginstation.
De keuze voor Antoinette Maas is niet verrassend. Ze is op dit moment fractievoorzitter van de GroenLinks fractie in de Helmondse raad en was bij de vorige verkiezingen ook lijsttrekker. Toen slaagde ze erin om GroenLinks te laten deelnemen aan de coalitie, waardoor de partij voor de eerste keer in de Helmondse geschiedenis met een eigen wethouder (Paul Smeulders) kan meebesturen.

Maas is enthousiast om voor de tweede keer als lijsttrekker aan de slag te gaan. “We hebben mooie piketpalen kunnen slaan tijdens deze raadsperiode. Ik ben er trots op dat ik voor GroenLinks in deze fantastische stad opnieuw lijsttrekker mag zijn. Samen gaan we Helmond nog duurzamer en socialer maken.”
Maas is als lijsttrekker voorgedragen door een onafhankelijke kandidatencommissie. Deze bestaat uit de Helmondse GroenLinks-leden Josefien van Dijk-Verhey en Wim Raaijmakers, de Eindhovense GroenLinks fractievoorzitter Rik Thijs en Joris Bengevoord, de burgemeester van Winterswijk.
Deze commissie gaat de komende periode in gesprek met belangstellenden voor de rest van de lijst. De kandidaatstelling daarvoor is vanaf 21 juni geopend. Kandidaten kunnen solliciteren t/m 27 augustus 23:59 uur. Voor geïnteresseerden is meer informatie verkrijgbaar via het bestuur van GroenLinks Helmond (www.groenlinkshelmond.nl)